Каталог файлів

Головна » Файли » Позакласна робота » Позакласна спільна робота

Крок назустріч Європейській спільноті
26.10.2013, 13:40

Одним із пріоритетів стратегічного розвитку нашої держави визнано інтеграцію України в Європейське співтовариство, тому актуальним завданням сучасної школи має бути сприяння розвитку демократичної культури, формуванню, необхідних для проживання у сучасній Європі компетентностей, політико-правових і соціально-економічних знань.

Однією з ефективних форм розширення знань про Європу та інформування громадськості щодо Європейської та Євроатлантичної інтеграції є позакласна співпраця вчителів, батьків та учнів, що надасть можливість школярам не тільки довідатись про багату європейську спадщину, а й відчути себе громадянином Європи, виявити власну активну позицію щодо своїх можливостей діяти в європейському просторі.

Зібраний різноплановий, змістовний матеріал під час роботи шкільного євроклубу «Діти Європи», тематичного пришкільного табору «Галопом по Європах», викладання спецкурсів «Європейський вибір України», «Країнознавство» та ініціативність наших вихованців надихнули нас на проведення цілого тижня Європи «Крок назустріч», який би сприяв створенню атмосфери співпраці, розвитку громадянської активної позиції школярів, відчуттю причетності до європейських цінностей.

Найчисельнішим народним святом Європи є жовтневі національні гуляння щорічного фестивалю «Октоберфес», який проводиться у Німеччині з 1810 р.  Крокуючи у ногу з часом, наш тижневий тематичний фестиваль вирішено назвати: єврофест «Крок назустріч до Європейської спільноти». 

МЕТА проведення інтегрованого єврофесту «Крок назустріч до Європейської спільноти» у загальноосвітній школі:

НАВЧАЛЬНА – Сприяти формуванню у підростаючого покоління знань про Європейську спільноту; підвищення рівня обізнаності учнів та їх найближчого оточення про європейські цінності, стандарти, реформи та критерії членства в ЄС; надання школярам знань про здобутки та особливості становлення демократичного суспільства в Україні;

ВИХОВНА – Виховання гуманістичної орієнтації й демократичної культури спілкування; створення ефективних особисто-орієнтовних умов для набуття школярами позитивного європейського досвіду, демократичної поведінки та комунікативної взаємодії; сприяння формуванню умінь адаптуватись до життя і навчання в різних країнах Європи, бути мобільними, комунікабельними, конкурентноспроможними, соціально активними, підтримка обдарованості учнівської молоді. Формування у підростаючого покоління усвідомлення про спільну європейську приналежність, розвиток почуття відповідальності за спільне майбутнє, відчуття європейської громадянськості.

РОЗВИВАЮЧА – Формування відчуття єдності з природою, суспільством;  вироблення прагнення до самовдосконалення з опорою на моральні закони та європейські цінності; формування необхідних компетентностей, сприяння становленню активної громадської позиції молоді, інформування громадськості з питань Європейської та Євроатлантичної інтеграції.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: інтегрований фестиваль креативних заходів з тем євроосвіти.

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ: всі учасники навчально-виховного процесу та батьківська громадськість.

 Особливості та методичні рекомендації щодо впровадження інтегрованого єврофесту креативних заходів

 «Крок назустріч» у практику школи 

Загальношкільний єврофест «Крок назустріч» запроваджується з метою практичної реалізації стратегічного курсу України на Європейську та Євроатлантичну інтеграцію, відповідно до Програм інформування громадськості із зазначених питань, впровадження міжнародних стандартів у регіональну систему освіти та її інтеграції до європейськогоосвітнього простору на 2010-2015 роки на виконання, на виконання Наказу головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 29.07.2010 № 614 „Про інтеграцію навчально-виховних закладів області до європейського освітнього простору”.

Ефективність досягнення мети та реалізації поставлених завдань у процесі проведення тижневого єврофесту у школі, в значній мірі, залежить від дотримання основних дидактичних принципів, а саме:

ü      раціонального співвідношення форм та змісту співпраці з можливостями, здібностями школярів, готовністю педагогів та активністю батьківської громадськості;

ü      урахування громадської думки щодо проектування та проведення єврофесту;

ü      взаємоповаги і взаємодії між учасниками заходів, варіативності вибору форм, змісту та напрямків роботи;

ü      створення атмосфери довіри та співпраці.

ü      Разом з тим, дотримання принципу науковості для забезпечення формування в учнів наукового світогляду та цілісної картини сприйняття європейської співдружності;

ü       Розширення і поглиблення знань про країни Європи та Євроатлантичну інтеграцію відповідно до вікових особливостей школярів, охоплюючи всі ланки (початкову, основну, старшу) школи;

ü       Виховання особистості на засадах толерантності, поваги до своєї національної самобутності в контексті загальноєвропейської та світової культури;

ü       Впровадження та апробація інноваційних освітніх технологій, форм роботи європейського зразка, їх адаптування до умов загальноосвітньої школи;

ü       Інтегрованість різних навчальних дисциплін при розробці тематичних заходів тощо.

При дотриманні окреслених принципів та рекомендацій єврофест «Крок назустріч» надасть можливість

ВЧИТЕЛЯМ:

·    Розширити світогляд щодо питань європейської та євроатлантичної інтеграції;

·     Поглибити власні знання про європейські освітні технології, методи, прийоми;

·     Ініціювати особистий новаторський пошук щодо запровадження елементів європейської освіти;

·     Педагогічної самореалізації;

·     Запровадити та апробувати інноваційні освітні технології, форми роботи європейського зразка, їх адаптувати до умов загальноосвітньої школи;

·     Цілеспрямованої творчої співпраці з власними учнями;

·     Позакласного та позаурочного спілкування із вихованцями та стимулювання їх розвитку у співпраці;

·     Створити атмосферу довіри та співпраці в учнівсько-педагогічному колективі;

·     Пізнати особистості учнів у нетипових ситуаціях;

·     Залучити учнів до роботи шкільного євроклубу, тематичних гуртків тощо;

·     Посилити роботу учнівського органу врядування;

·     Стимулювати пізнавальну активність учнів;

·     Поглибити співпрацю з батьківською громадськістю;

·     Посилити зв’язки «учні-вчителі-бтьки», «родина-школа».

ДЛЯ УЧНІВ:

·      Підвищення рівня обізнаності учнів про європейські цінності, стандарти, реформи та критерії членства в ЄС;

·      Формування наукового світогляду та цілісної картини сприйняття європейської співдружності;

·      Набуття позитивного європейського досвіду, демократичної поведінки та комунікативної взаємодії;

·      Відчуття європейської громадянськості;

·      Можливість проявити себе, розкрити індивідуальні здібності;

·      Вироблення прагнення до самовдосконалення з опорою на моральні закони та європейські цінності;

·      Формування та відпрацювання соціальних компетентностей;

·      Виявлення соціальної активності, формування позитивної громадської позиції;

·      Організація змістовного дозвілля;

·      Участь в органах учнівського самоврядування тощо.

ДЛЯ БАТЬКІВ

·       Отримання інформації щодо питань європейської та євроатлантичної інтеграції;

·       Розширення знань про ЄС, країни Європи, основи демократії та європейські цінності;

·       Ознайомлення із сучасними освітніми технологіями, прийомами та методами виховання;

·       Участь у плануванні освітньої діяльності школи.

·       Висловлення власної думки, побажань, участь у тематичних дискусіях, тренінгових заняттях тощо;

·       Цілеспрямована, плідна взаємодія з власними дітьми;

·       Профілактика загострення проблеми «батьки-діти»;

·       Виховання дітей на власному прикладі;

·       Можливість колективної творчої співпраці;

·       Об’єднання кола батьків-однодумців;

·       Підвищення власного авторитету в очах своїх дітей, педагогів, батьківської громадськості;

·       Активізація сімейного виховання та ін.

Очікувані ключові результати проведення інтегрованого єврофесту креативних заходів «Крок назустріч»

Ø       Розширення і поглиблення знань про країни Європи та Євроатлантичну інтеграцію Формування системи актуалізації проблематики європейської освіти, запровадження елементів європейської освіти у практику загальноосвітньої школи;

Ø       Апробація інноваційних освітніх технологій, форм роботи європейського зразка, їх адаптування до умов загальноосвітньої школи;

Ø       Формування атмосфери довіри та співпраці в учнівсько-педагогічно-батьківському колективі;

Ø       Створення ефективних умов для самореалізації всіх учасників навчально-виховного процесу;

Ø       Виховання особистості на засадах толерантності, поваги до своєї національної самобутності в контексті загальноєвропейської та світової культури;

Ø       Вироблення прагнення до самовдосконалення всіх учасників НВП з опорою на моральні закони та європейські цінності;

Ø       Формування відчуття єдності з природою, суспільством;

Ø       Розробка та реалізація суспільно-значущих і корисних проектів;

Ø       Виховання гуманістичної орієнтації й демократичної культури спілкування, відчуття європейської громадянськості;

Ø       Становленню активної громадської позиції молоді.

Категорія: Позакласна спільна робота | Додав: Ірина
Переглядів: 470 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]