Педагогічний портрет

Головна » 2013 » Травень » 27 » Посилення природничо-математичної освіти з метою формування креативної особистості
14:09
Посилення природничо-математичної освіти з метою формування креативної особистості

На виконання Державної цільової програми роботи з обдарованою молоддю, обласних комплексних програм "Творча обдарованість", "Громадянське виховання особистості в умовах розвитку української державності», міських, районних та шкільних заходів роботи з обдарованою молоддю та з метою створення умов для реалізації творчих здібностей перспективної учнівської молоді, розвитку інноваційного потенціалу особистості й сприяння додатковій освіті школярів шляхом залучення їх до самоосвітньої творчо-пошукової, науково-дослідницької  діяльності, а також більш якісної підготовки до районних, міських інтелектуальних конкурсів вчителями-предметниками була спланована робота з перспективними учнями на поточний навчальний рік.

Продовжується поетапне поповнення шкільного банку обдарованих дітей та їх наставників.

На шкільному сайті створено та постійно оновлюється розділ «Корисні посилання», в якому розміщена інформація про сайти по шкільним предметам, скористатися якими мають можливість учні як при підготовці до уроків, так і під час написання творчих та науково-дослідницьких робіт.

На нещодавно створеному вчителями-членами ЦПК сайті «Інтерактивне шкільне об’єднання» розміщені та поповнюються рубрики із творчими завданнями і підвищенної складності, а саме: «Веб-олімп», «Практикум», запропоноваі завдання для обдарованих учів й на час літніх канікул.

Традиційним стало проведення фестивалю креативних заходів для творчих та небайдужих учнів вчителями предметних ШМО. Так, 20.11.12-30.11.2012 вчителів та учнів об’єднала декада креативних заходів природничо-математичних дисциплін «Упошуках скарбу» (Дод. 9).

Не залишили байдужими учнів нашої школи відкриті уроки, що проводилися протягом декади:

      - інтерактивна мандрівка-відкриття "Географічне положення Африки" в 7 класі (вч. Маханько І.В.),

     - урок-практикум з фізики у 8 класі "Сила тертя" (вч. Кремень М.А.),

        - урок-математична лабораторія "Трикутники та їх види" в 5 класі (вч. Ужва О.О.),

        - урок з біології в 7 класі "Життя квітки починається із запилення" (вч. Бойченко Г.В.).

Найбільше задоволення та радість принесли учням позакласні заходи, що проведені в межах декади:

- природнича дуель "Вчителі-учні. Хто кого?" (вч. Маханько І.В.),

- інтелектуальна гра "Слабка ланка" (вч. Кремень М.А.),

- розважальна гра "Біологічне поле чудес" (вч. Бойченко Г.В.),

        - розважально-пізнавальна програма "Клуб веселих математиків" (вч. Ужва О.О.),

 - спортивна програма "У здоровому тілі - здоровий дух" (вч. Рожкова І.Г.)

Крім того, протягом тижня функціонували інформ-дайджест "Математика і фізика: єдність науки та практики" (вч. Кремень М.А.), през-реліз кращих творчих проектів учнів 6-11 класів "Географія очима дітей" (вч. Маханько І.В.) та творча лабораторія "Портрет природи" (вч. Стебловська О.О.).

Керуючись Національною стратегією розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки, відповідно Державній цільовій соціальній програмі підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти до 2015 р., міській комплексній програмі  "Освіта для сталого розвитку” на період 2009-2015 рр. та заходів відділу освіти виконкому Жовтневої районної у місті ради щодо підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на 2012-2015 роки у закладі складено та реалізовується й план заходів щодо посилення екологічної освіти та виховання учнівської молоді КЗШ І – ІІІ ступенів № 44 із внесенням заходів щодо відзначення дат міжнародного екологічного календаря на 2012-2013 н.р. який схвалено методичною радою школи (Протокол № 1  від 09.10.2012 р).

Екологічна освіта у закладі спрямовується на поєднання раціонального й емоційного у взаємовідносинах людини з природою на базі принципів добра й краси, розуму й свідомості, наукових знань і дотримання екологічного права, тому у І семестрі були проведені: для учнів 8-11 класів конференція «Озоновий шар: сьогодні та завтра», для учнів 1-6 класів - уроки - екскурсії в природу «Гармонія порушена – свавілля поруч» до дня охорони місць існування, для учнів 1-4 класів - виставки малюнків «Збережемо тварин - збережемо дерева - збережемо Землю» та поробок з природного матеріалу «100 чудес природи», для учнів 5-7 класів - вернісаж «Добрий день! Забруднення…», для учнів 1-11 класів – години спілкування: «Шукати треба серцем, найголовнішого очима не побачиш», екскурсії до Ботанічного саду в рамках акції «Краса поруч» приурочені до Дня збереження біорізноманіття. Проводились й тренінгові заняття школи лідерів учнівського самоврядування «Креатив» - «Не будь байдужим!»

А у ІІ семестрі 2012 – 2013 н.р. учні школи були залучені до проведення:

·   Вернісаж творчих проектів учнів до Всесвітнього дня здоров’я «Молодь України обирає здоровий спосіб життя» (08.04.13-19.04.13) – 1-11 кл.

·   Аукціон екологічних соціальних проектів старшокласників «Екопроект в дії» до Дня екознань, 16.04.13, 18.04.13 – 5 – 11 кл.

·   Захист мультимедійних проектів старшокласників «Перлини природно-заповідного фонду світу», «Родзинки природно-охоронних об’єктів України» до відзначення Дня заповідників та національних парків - 22.04.13, 26.04.13 – 5 – 11 кл.

·   Презентація творчих проектів з астрономії «Сонце – джерело життя» до Дня Сонця - 07.05.13 – 11 кл.

·   Свято зустрічі птахів, підготовка годівничок в рамках святкування Дня птахів - 01.04.13 – 1 – 5 кл.

·   Соціальний флешмоб «Кидай палити у реальному часі» до Дня Здоров’я (08.04.13) – 5 – 11 кл.

·   Практична конференція «Післязавтра…» до Міжнародного дня клімату (15.05.13) – 8 – 11 кл.

·   Пізнавальні міні-екскурсії «Шкільна екологічна стежина» - 1 – 4 класи

·   Практикум для одинадцятикласників: міні-дослідження в: «Моніторинг якості екологічної освіти у нашій школі» до Дня екологічної освіти – травень – 11 кл.

Протягом навчального року адміністрацією школи та вчителями ШМО здійснювалася систематична координація участі учнів школи в І та ІІ етапах учнівських олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, було реалізовано науково-методичне забезпечення комплексних заходів щодо реалізації міської програми «Обдаровані діти – надія Кривбасу» (нова редакція на період до 2014 року), підготовлені науково-методичні рекомендації вчителям, батькам щодо формування у школярів загальної та спеціальних обдарованостей.

Узагальнений досвід роботи членів ЦПК природничо-математичних дисциплін з розвитку креативної особистості засобами предметів природничо-математичного спрямування презентувала керівник ЦПК в межах проведення підсумкової науково-практичної конференції за підсумками роботи колективу на ІІІ етапі обласного проекту. Крім того, вчителям школи були надані рекомендації щодо оптимізації практичної діяльності на ІV етапі обласного проекту.

Загалом, пріоритетом загальної природничо-математичної освіти у закладі залишається особистісна орієнтація, що передбачає створення таких умов, за яких творчість, самоосвіта стають особистісною цінністю для кожного школяра. Такий підхід здійснюється відповідно до вікових особливостей учнів, обсягу та рівня їх знань і досвіду.

Категорія: Результативність | Переглядів: 593 | Додав: Ірина | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]