Каталог файлів

Головна » Файли » Позакласна робота » Робота тренінгової школи лідерів "Креатив"

Тренінгове заняття: В пошуках істини
28.09.2013, 17:51

ТЕМАТИКА ЗАНЯТТЯ:   Соціологічні дослідження.

МЕТА ЗАНЯТТЯ: закріпіти зміст та сутність поняття «соціологічні дослідження» як засобу пошуку причин; закріпити знання про етапи соціологічних досліджень.

виховувати комунікативні уміння, формувати навички опитування, анкетування, тестування, іниерв’ювання; розробки питальника анкети, обробки первинних фактів.

навчити учнів аналізувати матеріали з різних джерел, зокрема засобів масової інформації, індивідуальних та групових бесід, й самостійно робити справедливі і зважені висновки.

 

ТРЕНІНГОВІ ПРИЙОМИ ТА МЕТОДИ: "Воскова паличка", «Втрачений ланцюжок», «Мозковий штурм», «Показуха», «Хто швидше», «Рольова гра», «Графіті».

 

ЗАСОБИ НАВЧАННЯ: шаблон схеми «Етапи соцдослідження», назви етапів та процедур соціологічного дослідження; 5 ватманів, маркери; написи методів соцдослідження, суб’єктів інтерв’ювання; годинник.

ХІД ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ:

Вступ

o       Привітання. Налаштування на роботу

"Воскова паличка". Група стоїть в колі близько один до одного, витягнувши долоні на рівні грудей усередину кола. Руки зігнуті в ліктях. У колі - "воскова паличка". Її ноги "прибиті" до підлоги, а костей у неї немає. "Паличка", закривши очі, гойдається, а група м'яко, перекидає її від одного члена групи до іншого.

Так само, як Ви щойно, кожного дня ми окунаємось з вами в суспільне життя, повне різних людей, різних поглядів, різних проблем та способів їх вирішення. І в повсякденному житті нам допоможуть роздуми та аналіз ситуації.

Наше суспільство повне протирічь та значимих проблем – вивчення яких – це вже перший крок до їх вирішення.

Дослідження, що вивчають проблеми сооціуму – соціологічні, а вчені – соціологи.

 

Основна частина:

o        Актуалізація наявних компетенцій:

Кожний  з  нас  у  тій  або  іншій мірі стикається  з  соціологічними дослідженнями як  слухач радіо, читача  газет, журналів, наукової літератури й т.д.  Ви і самі бували залучені  у  ці дослідження як  респондент, тобто джерела  первинної  інформації про досліджувані процеси і явища. Не виключена ймовірність того, що  комунебудь з вас доведеться організовувати таке дослідження.

В емпіричному соціологічному дослідженні можна виділити декілька основних етапів: 1)  підготовчий; 2) основний; 3) завершальний. Кожний з яких  містить у собі ряд  важливих  процедур. А яких саме зараз і з’ясуємо.

 

«Втрачений ланцюжок». Віднайдіть вірно послідовність етапів та процедур соціологічного дослідження (розробка   програми   дослідження, проведення емпіричного дослідження, обробка й  аналіз даних, формування висновків і рекомендацій). 

    Усіляке дослідження починається з постановки якої-небудь значимої соціальної проблеми. Вирішити проблему -  значить одержати нове знання або створити  теорію, що  пояснює  те  або  інше явище, виявити фактори, що дозволяють впливати на розвиток явища в бажаному напрямку.

Програма соціологічного дослідження звичайно містить у собі наступні  розділи:  1) теоретичний (мети, завдання, визначення понять);

2) методичний (обґрунтування вибірки, обґрунтування методів збору даних, методи обробки й аналізу даних; 

3)  організаційний (план дослідження, розподіл людських і фінансових ресурсів  і  т.д.).

Головним інструментом дослідження є методи  збору  соціальної  інформації.

«Мозковий штурм» - Які ж методи соціологічного дослідження?

«Показуха» - медодів соцдослідження (вибірка, аналіз документів, спостереження, опитування: анкетування, інтерв'ювання)

Опитування передбачає, по-перше, усне або письмове анкетування певної сукупності людей - респондентів з питаннями, зміст яких представляє  досліджувану  проблему.

По формах й умовам спілкування соціолога з респондентом розрізняються:  

¡      письмові (анкетування, тестування) і усні (інтерв'ю, бесіди) опитування;

¡      за місцем  проживання,  за  місцем роботи й у цільових аудиторіях (глядачі в кінотеатрах, пацієнти в клініках  і т.д. очні (особисті) і заочні (анкета через газету, телебачення, по телефону);

¡      групові й індивідуальні й т.д.

«Хто швидше» - скласти питання різного типу до анкети заданої тематики.

«Рольова гра» - ІНТЕРВЬЮ заданого персонажу.

Заключний етап емпіричного соціологічного дослідження припускає   обробку (кількісну, якісну; цифрову, графічну - візуальну), аналіз й інтерпретацію даних, одержання емпірично обґрунтованих узагальнень, висновків і рекомендацій.

Заключна частина:

 «Графіті». «Напрямки і тематика актуальних соціологічних досліджень».

o        Повідомлення д/р: провести серед членів Шкільної Кампанії соціологічне дослідження найбільш актуальних проблем сучасності:

o   Обрати соціальнозначиму проблему, обгрунтувати актуальність та мету, сформувати гіпотезу дослідження, обрати методи та цільову аудиторію дослідження;

o   Розробити бланк опитувальника за зразком;

o   Провести соціологічне дослідження за складеною програмою;

o   Обробити первинну інформацію, узагальнити висновки дослідження заданої соціальної проблеми;

o   Надати рекомендації щодо вирішення обраної проблеми.

o  Відповідальні за анкетування учнів КЗШ № 44 – члени відділу з паблік-рілейшн та туристсько-краєзнавчого відділу.

Категорія: Робота тренінгової школи лідерів "Креатив" | Додав: Ірина
Переглядів: 457 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]