Каталог файлів

Головна » Файли » Позакласна робота » Робота тренінгової школи лідерів "Креатив"

Тренінгове заяття: "УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ – ПРИМХА ЧИ НЕОБХІДНІСТЬ…"
29.09.2013, 17:07

ТЕМАТИКА ЗАНЯТТЯ:  Співврядування: значення,

організаційно-функціональна структура 

МЕТА ЗАНЯТТЯ: залучити учнівський актив до організації та удосконалення роботи органів шкільного співврядування;

уточнити сутність поняття «самоврядування», структура, функції, значення;

доповнити права та обов'язки членів Шкільної Кампанії; формувати ціннісне, особисто значимі переконання у школярів про необхідність учнівського врядування;

розвивати творче мислення, самостійність, впевненість, незалежність думок, сприяти проявам ініціативності школярів.

ТРЕНІНГОВІ ПРИЙОМИ ТА МЕТОДИ: інтерв'ю, мініреклама, кооперативні групи, візуальна схематизація, презентація.

ЗАСОБИ НАВЧАННЯ: аркуші А3, маркери, лінійка, мультимедійна презентація «Організаційно-функціональна структура Шкільної Кампанії», компьютер.

ХІД ТРЕНІНГУ:

Вступ

o       Привітання. Налаштування на роботу

Доброго дня всім активним і творчим, ініціативним і наполегливим!..

Кожний з нас індивідуальність, має свої погляди, уподобання, інтереси. Наша школа невеличка, всі ми – одна, єдина родина, в якій нічого не утоїш. І, ніби, знаємо один одного непогано… А зараз в цьому і спробуємо переконатись.

«Інтерв'ю унікального сусіда». Ми всі – в дружному колі. Уявіть, що кожний з вас журналіст, рекламний агент і отримали І своє журналістське завдання: взяти інтерв'ю у незвичайної, унікальної особистості, що з вами поруч.

Пропоную Вам, протягом 4 хвилинки, поспілкувавшись один з одним, відповівши на запитання ваших сусідів, представити (зробити рекламу) вашого сусіда по праву руку.

o        Формування мікрогруп:

Вітаю, місце в рекламному агенстві Вам забезпечено. Проте я впевнена – не лише ваша заслуга, але і ваших талановитих, унікальних сусідів.

«Фруктовий салат». Я впевнена, зараз кожному з нас, особливо після 6 уроку, мариться смачний, ну, хоча б десерт. Давайте і приготуємо фруктовий салат. Зараз кожний отримає назву екзотичного фрукту, прошу їх запам'ятати…

А тепер, ми готуємо 4 різних салати…

  • Правила взаємодії:

Ми поєднались у «смачні» кооперативні, дієві групи. Наголосимо і пригадаємо наші правила взаємодії…

Основна частина:

  • Актуалізація наявних компетенцій:

В сучасних, доволі невизначиних умовах, від кожного вимагається ініціативність, активність, самостійність, гнучкість, компетентність в розробці та реалізації власних задумів та проектів. Одним із дієвих способів підготовки підростаючого покоління до сучасного життя та розвитку зазначених рис є самоврядування.

Самоврядування - популярне слово, яке широко вживають. А що ж воно значить на справді, спробуємо розібратись.

  • Проведення тренінгу

Кооперативна робота: «Візуальна схематизація» (прийом, який заохочує членів групи зображувати ідеї та зв'язки між ними у візуальній формі. Це допомагає учасникам зрозуміти взаємозв'язки між різними концепціями та ідеями.)

Рекомендації:

1. Тренер пропонує тему для кожної групи.

2. Кожна група забезпечується маркерами та папером, після чого їй пропонується накреслити візуальну схему в такій послідовності:

• центральна (головна) тема або концепція позначається в центрі схеми;

• важлива інформація подається у вигляді «хмарок», «кілець», стрілок або хвилястих ліній (інші варіанти пропонуються командами);

• для більшого ефекту може бути використаний колір;

• ключові слова вказують на додаткові або споріднені ідеї, думки;

• ланцюги забезпечують зв'язки між ідеями, думками;

• візуальні елементи (ілюстрації, різні форми ліній, шрифту, окремі намальовані елементи) також полегшують завдання.

ТЕМАТИКА ВІЗУАЛЬНОЇ СХЕМАТИЗАЦІЇ:

    1. Учнівське самоврядування – примха чи необхідність (значення на сучасному етапі, актуальність);

 

    1. Учнівське самоврядування: переваги та недоліки (особисто для вас);
    2. Учнівське самоврядування: сучасні проблеми організації та функціонування, ефективні  шляхи їх вирішення.

 

    1. Учнівське самоврядування: сучасні напрямки роботи.

Заключна частина:

  • Висновки

Потім групи обмінюються схемами та обговорюють їх з рештою учасників.

І так, учнівське самоврядування – це потреба сучасного, постійно розвиваючогося суспільства. Має свої переваги (задовольняє потреби в самореалізації, сприяє розвитку умінь, необхідних для успішної адаптації в соціумі; робить навчання у школі цікавішим і різногранним), та є і недоліки (зокрема, підвищення навантаженості, зайнятості, і зменшення кількості вільного часу).

Відчувається і проблематика недостатньої мотивації та акитвізації окремих педагогів та учнів в процесі організації та функціонування шкільного врядування. Та немає проблем з якими б ми не змогли впоратись.

  • Рефлексія

Учнівське самоврядування – ідеал, далекий від реалій життя. Більш дієвою і можливою формою є СПІВВРЯДУВАННЯ, що діє в нашій КЗШ № 44. Крім того, ви окреслили головні напрямки роботи учнівського співврядування, які ми з вами і намагаємось реалізувати в нашій школі.

Пезентація «Організаційно-функціональна структура Шкільної Кампанії»: Всі учасника навчально-виховного процесу КЗШ № 44: колектив вчителів, школярі та батьківська громадськість приймають участь у шкільному співврядуванні під девізом: «Вчителі, батьки, учні – разом у суспільно-корисній праці на благо України».

Вищий „законодавчий” орган шкільного співврядування - Рада ПРАВЛІННЯ «КАМПАНІЇ», яка включає: - голову батьківського комітету школи,

-     директора та

-     лідера учнівського колективу – піар-менеджера.

«Керівними» органами врядування за трьома складовими напрямками є:

- шкільний батьківський комітет,

-          педрада,

-          Креативна Рада менеджерів шкільної „Кампанії” (на чолі з її топ-менеджером) до якої входять, обрані відкритим голосуванням, менеджери відділів Кампанії.

Виконавчий орган учнівської складової Шкільної КАМПАНІЇ уособлюють Відділи „Кампанії” (створенні відповідно до основних напрямів діяльності підприємства) до яких входять лідери та активісти класних колективів ІІ – ІІІ ступенів):

1.   АКАДЕМІЧНИЙ ВІДДІЛ (з навчально-виховного забезпечення) – на чолі – академ-менеджер;

2.   РЕКРЕАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ (організація культурно-масових заходів, екскурсій, краєзнавчої роботи) – менеджер;

3.   СПОРТИВНИЙ ВІДДІЛ (спортивно-туристичне забезпечення) – спорт-менеджер;

4.   ПАБЛІК-РІЛЕЙШЕН-ВІДДІЛ (відділ зв'язків з громадськістю, організація інформаційно-попу-лістичної діяльності, редколегія) – піар-менеджер;

5.   МАКЛЕРСЬКИЙ ВІДДІЛ господарського призначення – маклер-менеджер.

 

o        Повідомлення д/р: ознайомте однокласників із організаційно – функціональною структурою Шкільної Кампанії;

o        створіть віртуальну модель системи вашого класного врядування; визначте перевани і недоліки існуючої моделі.

o        поміркуйте - над «ролями»-посадами нашої Шкільної кампанії та рисами, які необхідні учням, що посідають керівні пости;

o        в класних колективах оголосити КОНКУРС на найкращу НАЗВУ та модель емблеми шкільного співврядування «Шкільна Кампанія».

Категорія: Робота тренінгової школи лідерів "Креатив" | Додав: Ірина
Переглядів: 780 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]